[Epitesz-barkacs] Készélezés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 09:55:43 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Hamár a késeknél tartunk: egy ilyet mivel érdemes megélezni? Tudom,
> vigyem el késeshez...

Á, az nem jó, mert gyakran kellhet.
Ha még csak kicsit életlen, simán kaszakő.
Ha köszörülni is kell, akkor finoman lehet az 1mm-es koronggal, tehát flex-szel.
Nekem legalábbis szokott sikerülni. Sokkal jobban, mintha köszörűgépen
csinálnám.

Úgy tartom a flexet, hogy felfelé nézzen, tehát fordítva, mintha egy vizszintes
felületet akarna az ember csiszolgatni. Bal kézben fogom a gépet, a jobbal meg
az élezendő holmit (kést, fúrót...) tudom rajta jól kezelhetően húzogatni. A
durván is, ezzel az 1mm-essel már csak akkor, amikor már nagyjából megvan az
alakja. Mindig fenéssel fejezem be, arra meg a szürke kaszakő vált be nekem a
legjobban.