[Epitesz-barkacs] Fw: funyirokes elezese

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 7., K, 07:11:20 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.06. 13:21:04 +2h-kor írta:

> Tehát pl lánggal melegíteni? Lehet, hogy bejön - ha az anyag olyan.
>
> Van amúgy olyan anyag, aminek kisebb a széntartalma, ezért nem is tudják
> edzeni.
> Ezeket lehet cementálni vagy hogy nevezik. A megfelelő felületbe szén
> diffundál,
> amikor melegítik széndús közegben, majd az edzés során csak ez a réteg fog
> megedződni. Asszem kéregedzésnek is hívják.
>
> (Mert hogy ha fogok egy vasdrótot, azt melegíthetem, hűthetem, ahogy akarom,
> az
> [...]

vagy pl. titániummal:  eloxáláskor elektrolit segítségével,
egyenárammal végzik ezt a műveletet – lényegesen pontosabban és
egyenletesebben. Az oxidrétegek tulajdonságai, mint például a szín,
a kopásállóság és a vastagság eltérőek.
Ezek továbbá a kialakítás mikéntjétől (tempó, lehűlési sebesség, stb.)
is nagyban függenek majd. A titánium esetében érdekesség például,
hogy az aranysárga színű oxidrétege annyira kopásálló,
hogy sokszor sárgára eloxált titániummal vonják be a szerszáméleket ,
mert az keményebb, kopásállóbb, mint a szerszámacélok zöme,
míg a szürke, fémtiszta titán nem.