[Epitesz-barkacs] utánfutó festése

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Sze. 7., K, 09:42:50 CEST

Kedves jhidvegi!

2010. szeptember 6., 20:03:41, írtad:

> Ha már szóba került, hogy szokták levizsgáztatni az utánfutót? Én még sose
> csináltam.
> Ráadásul ez ráfutófékes, amivel tudtommal vannak gondok, mármint a fék
> mérésével. Vagy ez legyen az ő dolguk?

> hjozsi

Egyszer  nagyon  régen  a Mozaik utcában vizsgáztattam a lakókocsimat.
Ott  nekem  kellett a vizsgálószalagra, vagy mi a neve, vontatni és úgy
nézték   át,  hogy  végig  a  horgomon  volt.  A  vontató  járművel  nem
foglalkoztak,   megrángatták föl-le a  vonófejet,  hogy
kotyog-e, megrángatták a kerekeket,  alulról
átnézték  a  lakókocsit,  még  nem  görgős  fékpadon meg kelett húznom
a   lakókocsit   behúzott   kézifékjével,  aztán  meg kis lendület és a
fékpadon taposás,  hogy  jó-e a
ráfutófék.  Meg  saját  csatlakozójukkal kipróbálták az elektr. dugasz
bekötését,   hogy   szabványos-e.  De  ez  vagy  húsz  éve  volt. Ezt a
mostani utánfutót  előzőleg  ismerős  szaki  vitte  vizsgára,  így nem tudom a
részleteket.  Ha  úgy  alakul, ahogy eredetileg tervezem, hogy most én
viszem,  akkor  utána  szívesen leírom majd a menetét, sőt a helyszínt
is. Egyelőre annyit mondtak telefonban, hogy itt is nekem kell vontatnom
a   vizsgálóba, de nem kell előtte órákat várni, vagy kocsival otthagyni
náluk, hanem  egyeztetett időpontra mehetek. Ha nem találnak hibát, rögtön le
is   vizsgázott,   ha   találnak   valamit,   mégegyszer   vissza  kell
vinnem, kijavítva.  Ők általában nem javítanak, a vizsgadíj + bevizsgálási díj
fix  szokott  lenni, a sikeres vizsga után fizetendő. Régen sok kocsit
hordtam  hozzájuk,  aztán mikor kezdtek szerintem túl kukacosak lenni,
pl. kis olajszivárgásba, nem teljesen szakszerű kipufogó tömítésbe is belekötni, akkor kerestem mást.
Anyagilag  amúgy  mindig  korrektek  és nem túl drágák voltak és eddig
csak   mindig   sikeres   vizsga  esetén  kellett fizetni. Most 5-6 év
kihagyás után mennék  megint  hozzájuk.  Hátha  most a recesszió okán kicsit lejjebb
adták  :).  Ettől  függetlenűl ezúttal szeretnék kifogástalan járgányt
vinni.  Elektromosan  totál  rendbehoztam  (kisebb  dugasz,  lámpabúra
KH.-k),   kerékcsapágyak,   vonófej, felfüggesztés príma,   keresek   valami   jobb
trabant  kerekeket  is  rá,  lepingálom,  aztán hajrá. Majd megírom az
eredményt.  Nem  jegyeztem  meg,  15-16 000  HUF  közötti árat mondtak.
Előzőleg  ismerősnél  is  kb.  annyi volt. Forgalmi, biztosítás csekk kell,
törzskönyv (idén januártól) már nem. Ez egy kisebb cég.
--
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:mekk-elek at freeweb.hu