[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 8., Sze, 10:22:07 CEST

> B zarido nincs, a leghosszabb 1/-2 sec, ezt se ertem mi akar lenni, de ha
> 1/2, akkor az semmire nem jo. Talan a Holdrol lehet kesziteni egy 5x5
> pixeles kepet, mert zoom az nincs.

Hali!

A Hold lefotózására nem kell 1/2 zárido. Az egy nagyon erosen napsütötte
dolog. Tehát mondjuk ISO400-nál ilyen 1/500 / f11 vagy hasonló dolgok jönnek
ki. (Mármint telihold estében). Viszont hatalmas teleobjektív kell ahhoz,
hogy nem egy kis légypiszok legyen a képen.

Amúgy meg bármilyen hosszabb zárideju fotózást el lehet felejteni kompakt
géppel. Még ha lenne is ilyen zárido (nopláne B), akkor is olyan zajt
termel, hogy értelmetlen eredményt kapsz.

Szabolcs