[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 8., Sze, 12:31:00 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> A Hold lefotózására nem kell 1/2 zárido. Az egy nagyon erosen
> napsütötte dolog. Tehát mondjuk ISO400-nál ilyen 1/500 / f11 vagy
> hasonló dolgok jönnek ki. (Mármint telihold estében). Viszont
> hatalmas teleobjektív kell ahhoz, hogy nem egy kis légypiszok legyen
> a képen.
> Amúgy meg bármilyen hosszabb zárideju fotózást el lehet felejteni
> kompakt géppel. Még ha lenne is ilyen zárido (nopláne B), akkor is
> olyan zajt termel, hogy értelmetlen eredményt kapsz.

Érdekeseket írtok, akkor nekem ezzel a gagyi géppel hogy sikerült? Nem mondom,
hogy ha ott állna a holdon Amstrong, akkor látnám, ahogy integet, de azért a
légypiszoknál jobbak a lehetőségek, meg a 4 pixelnél is, mint amit Gyapo írt.

Meg a fényviszonyok, hát az is érdekes. Ezen a gépen van olyan, hogy elég
sötétben befényképezek az asztal alá, ahol szabad szemmel alig látom, mi is van
ott, és olyan képet kapok, mintha erősen meg lenne az asztal alja világítva. Pl
nem is látom, mi van a szemeteskosár alján, de a képen tök világosan, mintha
belevilágítanék a szemetesbe egy lámpával.

Mindez btto 50ezerért, nem házértékű géppel.
A házértékűektől ilyesmit tudok elirigyelni, hogy pl képes némelyik
másodpercenkénti akár 1000 felvételt is csinálni. Na de nem fogok bele
tönkremenni, hogy nem tudok ilyet. :-)