[Epitesz-barkacs] szinvisszaadas Re: energiatakarekos egokapcsolasi szama?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Sze. 8., Sze, 13:16:52 CEST

szinerzet annal ennel egyszerubb es tok logikus dolok.

a nap szinkepe folytonos.
ezeknek az egoknek a szinkepe baromira nem folytonos.

raadasul a szemunk harom erzekenysegi csucsa csak csucs, mellette is erzekeny,
csak kevesbe.

extrem pelda: a szem harom erzekenysegi csucsa legyen p z es k nm. veszel pont
ilyen hullamhosszu ledeket, osszefogod szorosan, es harom potmeterrel beallitod,
hogy a szem a kapott fenyt fehernek lassa. fogsz egy targyat, ami (p+z)/2 nm-en
ver vissza, minden mashol elnyel. ez a targy feketenek fog latszani, mert a
megvilagitasban ilyen hullamhossz nincs is. napfenyben ez a targy
narancssarganak fog latszani, mert a napfenyben van (p+z)/2, es erre a szemed
piros es zold erzekeloi is erzekenyek, de csak kicsit.

ahhoz, hogy a targyak szine a napfenyben szokasos legyen, kell hogy a spektrum
viszonylag egyenletes legyen.

vajk