[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

Topybear topylista1 at topybear.hu
2010. Sze. 8., Sze, 15:06:04 CEST

> Mindkettő kézből készült?
> Az első kicsit elmosódott, talán kézremegés okán?

Nem hiszem, Józsi olyasmit írt, hogy stabilizátoros a cucc, a holdhoz meg
rövid záridő tartozik.
Az enyém kézbem volt, igaz a kezem megtámasztva, de egyszerűen az obi
súlya akkora, hogy álló témánál praktikus támasztani.
Az elmosódás egyszerűen attól lesz, hogy ennyit tud a cucc. Háromszorosnál
nagyobb zoom esetén már általában kompromisszumokat kell kötni, az átfogás
növekedésével egyre többet.
És akkor még ott van az objektív felbontóképessége vs. pixelszám. Van egy
fizikailag elérhető maximális felbontás az optikákkal, ezt nagyjából a
hidegháború alatt elérték. Ezért kapok agylobot, amikor tizengigapixelek
vannak egy gépben (fényképezőgép v. telefon) és van hozzá egy körömnyi
optika. Már most ott tartanak a gyártók dslr fronton, hogy a
csúcskategóriás vázaik huszongigás szenzorait csak a felsőkategóriás
objektíveik tudják kiszolgálni (különösen ha zoom-ról van szó). És az
alacsonyab kategóriákban is egyre emelkedik a pixelszám, viszont az obik
hozzá drágák. Én ezér tmondom mindenkinek, aki dslr gépet akar venni, hogy
gondolja végig, az igazán sok pénzt nem a vázra fogja elkölteni, hanem
később az objektívekre.

Topy