[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Sze. 8., Sze, 15:17:26 CEST

Topybear írta 8 Sep 2010  15:06 levelében:
> Háromszorosnál nagyobb zoom esetén már általában kompromisszumokat kell
> kötni, az átfogás növekedésével egyre többet. És akkor még ott van az
> objektív felbontóképessége vs. pixelszám.
Egy öregecske, hat év fölötti Olympust használok, 8x-os optikai
zoommal. Akkor az csúcs volt, a megfizethetők között. A 3 Mpx nem
sok, sőt gyakran kevés, meg azért ma már nyilván sokkal jobb
képfeldolgozó algoritmusok, érzékelők vannak.
Lassan meglepném magam az utódával.
Minap futottam bele egy hasonló kategóriájú gépbe a Nikonnál.
Nem tükörreflexes, nem cserélhető objektíves, viszont
huszonakárhányszoros optikai zoommal, 80-90 eFt környékén.
Az általános utazási, családi fotózáson kívül legtöbbször kajaképeket
csinálok - hívjuk elegánsan tárgyfotózásnak :-)
Erős a gyanúm, hogy nem kell nekem tükörreflexes, és nem csak az ára
miatt.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu