[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

Gabor Imre imregabor at vipmail.hu
2010. Sze. 8., Sze, 18:46:57 CEST

Elnezest a zagyva fogalmazasert!

Az eredeti kerdes igy szolt:
 >jhidvegi wrote:
 >A tükörreflexes témát nem azért találták ki még a hagyományosban, hogy
ugyanazt lásd a nézőkén, mint amit később a film kap? Én más előnyét nem
látom.
 >Ha ma a CCD-re megy a fény, akkor azt megjelenítik akár a kijelzőn,
akár a nézőkében, (rosszabb felbontásban nálam), és már csak elektronika
kérdése, hogy mit rögzítenek, azaz küldenek be a memóriába, nem?

A hagyomanyos tukorreflexes gepeknek van meg egy elonye az optikai
elonezeten tul, ez pedig az elesseg allitas.

Hagyomanyos nem tukorreflexes digitalis fenykepezok un. kontraszt
erzekeles elven fokuszalnak: tekergeti a fokuszt es kozben a CCD-n nezi,
hogy a kivant terulet
mikor eles. Ezzel ket gond van: gyengebb fenyviszonyok mellett a CCD
zaja igencsak megneheziti a merest, illetve a fenykepezonek "pasztaznia"
kell a fokusszal, hogy ratalaljon a megfelelo beallitasra.

Hagyomanyos tukorreflexes gepeknel a fo tukor (ami a mattuvegre vetiti
az optikabol jovo kepet) mogott van egy seged tukor, ami egy kulon
szenzorra juttatja a fotukron atmeno fenyt. Ez a szenzor nem csak elesseget
tud vizsgalni hanem azt is meg tudja mondani, hogy a fokuszt elore vagy
hatrafele kell allitani ahhoz, hogy elesebb legyen a kep. (
http://www.fototipp.hu/canonaf )

A gyors fokuszalas az egyik legfeltunobb tulajdonsag ha egy
tukorreflexes gepet kezbe veszel. Ez annyira fontos tulajdonsag, hogy
kepes "visszahozni" a tukrot a viszonylag uj trendkent megjeleno un.
MILC gepekbe:

A tukros gepek jo kepminosegehez (felbontas, zajszint) ugyebar a nagy
meretu szenzor hasznalatan keresztul vezet az ut. Megjelentek olyan
gepek, amik egy kompakt gepvazba rakott nagy szenzort tartalmaznak
cserelheto
objektivvel, csapkodo tukorrendszer nelkul, pl:
http://pixinfo.com/hirek/2009-06-16_272156
A megjeleno tesztek alapjan a fokuszalas sebessege ezeknel (mivel
kontraszt AF-et hasznalnak) lassunak tunik, mig tobbi tulajdonsagban
versenytarsai lehetnek a tukorreflexes gepeknek. (Sot, elokep
megjelenitesben, video rogzitesben
le is korozhetik azokat).

Ugy tunik, hogy a gyartok is hianyoljak a fazis erzekelo autofokusz
szenzort ezekbol a gepekbol: http://pixinfo.com/cikkek/sony_alpha-a33_e
cikk a Sony egy olyan geperol szol, amiben fix, felig atereszto tukor
van azert, hogy lehessen
az AF szenzort hasznalni, de nincs optikai kereso.

udv
Gabor