[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 8., Sze, 20:57:08 CEST

Gabor Imre wrote:
> Elnezest a zagyva fogalmazasert!

Szó sincs róla, az én felkészületlenségem (a fotós szakmai témákban marhára nem
vagyok otthon) az oka, hogy nem értek sok fogalmat, pláne a rövidítéseket.

> A hagyomanyos tukorreflexes gepeknek van meg egy elonye az optikai
> elonezeten tul, ez pedig az elesseg allitas.

Ezt se tudom sajnos, hogy ez konkrétan milyen műszaki megoldással megy. Az én
gépem világít valami vöröses fénnyel, és mintha ezzel érzékelne. Gondolom azért
így, mert ez sötétben is működik.

> Hagyomanyos nem tukorreflexes digitalis fenykepezok un. kontraszt
> erzekeles elven fokuszalnak: tekergeti a fokuszt es kozben a CCD-n
> nezi, hogy a kivant terulet mikor eles.

Ezt nem gondoltam, de akkor nem értem, hogy a villanydrótra, ami kb 10m-re volt
miért nem tudott ráélesíteni? Semmi más tárgy nem volt a képen, csak ez, mögötte
a kék égbolt.

> Hagyomanyos tukorreflexes gepeknel a fo tukor (ami a mattuvegre vetiti
> az optikabol jovo kepet) mogott van egy seged tukor, ami egy kulon
> szenzorra juttatja a fotukron atmeno fenyt. Ez a szenzor nem csak
> elesseget tud vizsgalni hanem azt is meg tudja mondani, hogy a
> fokuszt elore vagy hatrafele kell allitani ahhoz, hogy elesebb legyen
> a kep. ( http://www.fototipp.hu/canonaf )

Érdekes. Én már azt is nagy dolognak éreztem, ami a régi gépemen volt: a kép
közepén egy rácsos meg egy félbevágott rész volt, és akkor volt éles, ha a
félbevágott részen a részletek összeilleszthetők voltak, illetve a rácsos rész
kisimult, eltűnt rácsosnak lenni.

> A tukros gepek jo kepminosegehez (felbontas, zajszint) ugyebar a nagy
> meretu szenzor hasznalatan keresztul vezet az ut. Megjelentek olyan

A szenzor hogy jön a zajszinthez, ami a képet illeti? Vagy itt most a
fényérzékeny részt (ccd-nek hívják néha) kell érteni?
De látom a továbbiakat olvasva, hogy nem ezt érted alatta.