[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 9., Cs, 08:46:10 CEST

> Azért ez érdekes infó! A felületarány 1:100, és a felbontásarány meg
> messze nem ekkora. Szóval, ha tudnának jó marha nagy szenzort csinálni,
> akkor nincs kizárva, hogy a felbontás is jobb lenne.

Hali!

Igen, csak ehhez olyan optika kéne, amely ekkor képet képez le. Nagygépekben
többek között ezért is ritka a soksoksokszros zoom, mert ha kicsi képet kell
csinálni kicsi szenzorra, akkor ezt könnyebb (gyarkan azzal csalnak, hogy
nagyobb kép közepén van a szenzor, így a jelegzetesen kép szélein jelentkező
optikai hibákat levágják. Másrészt ha ugyannyi fényt akarsz a képre rakni
(ezt jól megaszontam...), akkor nyilvánvaló, hogy nagyokk kép estében több
fényt kell az objektívnak befogadnia, tehát eleve hatalmas méretűek leszenk.

Egyébként pl. légi (kém) fénykeépezésben léteztek méteres nagyságú filmek
is, pont a részletgazdagságért.

Szabolcs