[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 9., Cs, 12:46:47 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Igen, csak ehhez olyan optika kéne, amely ekkor képet képez le.

Na jó, de most arról volt szó, hogy a film mindenképpen jobb felbontású. Ahhoz
nem kell olyan optika? Ez miért indok? Miért kell a ccd-hez olyan optika, a
filmnél ez miért nem merül fel?

> Egyébként pl. légi (kém) fénykeépezésben léteztek méteres nagyságú
> filmek is, pont a részletgazdagságért.

aha. Hát azt aztán már ccd-vel nehéz űberelni. :-)
Gondolom egy tonnás giroszkóp-rendszerre volt felszerelve az ilyen masina.
(Egyszer volt szerencsém egy kamerás helikoptert látni, a felszerelését is.
Tehát ahogy felszerelték a cuccal. Bel lehetett látni abba a gömbbe is, amiben a
kamera volt. Hát félelmeltes volt az a giroszkóp rendszer, ami a helikopter
rázkódásától meg egyáltalán mindenféle iránymozgástól megkímélte a kamerát. A
képeket is láttam a földi vételi helyen, teljesen rezgésmentes volt.)