[Epitesz-barkacs] zoomos kerdes

Szabo Endre stgellertfoto at gmail.com
2010. Sze. 9., Cs, 09:19:51 CEST

Beszólok:-)))

A fekete vagy fehér háttérre egyforma mennyiségű fény esik, például a napból.
Ha odaállsz kézi fénymérővel, akkor a napból jövő fényt megméred és
kész, tudod a fénymennyiséget.

Ha a fényképezőgéppel mérsz fényt, a fényképezőgép a fekete v fehérről
visszaverődő fényt méri, ami logikusan, feketénél kevesebb, fehérnél
több egy átlagos felületnél. Ergo alul vagy túl exponált eredményt
kapsz a "szélsőséges" témáknál.

Az átlag felület az úgynevezett "szürke". Ennek a két szélén
helyezkedik el a fekete ill. a fehér.