[Epitesz-barkacs] Barométer javítás
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 9., Cs, 15:51:33 CEST
Hali!
Most is úgy mérik. Magasságot, sebességet és vertikális sebességet
barometrikus úton mérik. A legmodernebb gépen is (persze lehet kiegészítő
módszer, pl. rádiómagasságmérő).
A barometrkus magasságmérő tengerszint feletti magasságot mér, és kalibrálni
kell az aktuális léágnyomáshoz, amit a reptér megad. (Hosszűtávú, magas
repülésnél pedig egy adott magasság fölött mindenki ugyannara a standard
értékre állítja, tehát minden gép ugyanazt a magasságot hiszi magáról).
Azért a vakonleszállás nem teljesen így van. Minden repülöre (+ reptér +
pilóta + időjárási helyzet) meg van határozva, hogy milyen magasságban kell
látrnia a páláyt. (elhatározási magasság). Ha nem látja, akkor nem száll le
(különben úgy jár, mint pl. a lengyel elnök gépe oroszországban). Persze van
olyan rendszer ami engedi a 0 látótávolságnál való leszállást, de ott már
valóban van rádiómagasságmérő, meg egyéb leszállító rendszer.
De egyébként egyetértek, barometrikus úton pontosan lehet magasságot mérni.
Szabolcs
--------------------------------------------------
From: <szepygab at gmail.com>
Sent: Thursday, September 09, 2010 3:42 PM
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja" <epitesz at lists.javaforum.hu>
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] Barométer javítás
> jhidvegi írta 9 Sep 2010 15:37 levelében:
>> Végülis 1-2 méter nem probléma, de 100m
>> szintkülönbségbe 30 méter hiba már nem szimpatikus.
> Az elektronikus műszerek előtt a repülők magasságát légnyomásmérés
> alapon mérték. A műszert nullázni lehetett adott légnyomáshoz.
> Le lehetett vele szállni vakon, úgyhogy messze nem többtíz méteres a
> pontatlansága.
>
> Üdv
>
> szepygab
> http://jokaja.hu
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról