[Epitesz-barkacs] melegedes es elettartam

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 10., P, 05:57:23 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.09. 22:16:36 +2h-kor írta:

> Milyen szempontból érdekes?
> Ez nem a fogyasztó problémája, hanem az áramszolgáltatóé. Ők meg értenek
> hozzá.
>
> Ha neked van egy 3f fogyasztód, az jó eséllyel nem is tartalmaz
> nullavezetőt.

nekem az 1fázis miatt állandóan van nullavezetőm, és
" miközben a THD a főelosztóban mérve megfelelőnek bizonyul előfordulhat, hogy
a nem megfelelő helyi adottságok miatt egy -egy hálózatrészen már ennél kisebb
felharmonikus tartalom is bajt okoz:"

( ""teljes harmonikus torzítás = THD" ) és én meg a fürt közepe után meg a
vége felé az én nyomoronc nullavezetőmön akár emiatt is lehet  6V
feszültségesésem 2V helyett, és a másik eltűnt 4Voltom
egy közeli, de másik fázison levő THD-je is okozhatja

-------
Feszültségtorzítás

   A harmonikus áramok jelenléte azonban más problémát is okoz: a hálózat
vezetékein a harmonikus áramok harmonikus feszültségesést okoznak. Ez pedig
azt jelenti, hogy visszahatnak a hálózatra, s azokon a hálózatrészeken is
okozhatnak problémát, amelyek önmagukban nem termelnek felharmonikusokat. A
hálózaton tehát egyaránt megjelennek az idegen fogyasztók és a saját
berendezéseink által termelt felharmonikusok. Ez a magyarázata, hogy a
szabvány viszonylag szűkös mozgásteret enged: a teljes harmonikus torzítás
(feszültségre értelmezve) nem haladhatja meg a 8%-ot.
(Vigyázat: miközben a THD a főelosztóban mérve megfelelőnek bizonyul
előfordulhat, hogy a nem megfelelő helyi adottságok miatt egy -egy
hálózatrészen már ennél kisebb felharmonikus tartalom is bajt okoz: az
alapharmonikusra méretezett vezetékek erősen túlmelegedhetnek, akár tüzet is
okozhatnak, a fázisjavító berendezés kondenzátorai szintén túlmelegedhetnek és
kellemetlen hálózati rezonanciát okozhatnak.)