[Epitesz-barkacs] feszmero hitele?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 10., P, 10:36:47 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2010.09.10. 09:49:30 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Nem tudhatjuk mi azt. De ha következetesen ugyanazt használod, többre
> mész a változások érzékelésében. A tényleges érték úgyis mindegy.
>
> Valójában miért jó méregetni a hálózati feszültséget? Úgyis annyi
> amennyi, ettől nem lesz több.

pl. van egy "KIN 625A" powercom UPS-em, ami gyárilag 230V-osnak
van nevezve

ha jól értelmezem az alábbiakat a leírásból,
----------
AC Output Voltage Simulated sine wave at line input, +/-5%

AC Output Frequency 50 or 60 Hz +/- 0.5%

AC Output Voltage Regulation AVR automatically increase output voltage 15%
above input voltage if -9% to -25% of nominal. AVR decrease output voltage 13%
below input voltage if +9% to +25% of nominal
----------

akkor 209,3V alá zuhanva ( "if -9%" ) az akkumulátoráról rásegít, de nem
sipákol, (mert van
hálózat az oszlopon) és reménykedik, hogy 210Voltnál majd vissza tud tölteni

nálam úgy jött össze korábban, hogy annyiszor kellett neki rásegíteni, hogy
amikor
teljesen elment az áram az oszlopról, és "nemcsak rásegíteni kellett" , hanem
ténylegesen áramot termelni, akkor az akku akkorát zuhant a visszatöltési
probléma miatt, hogy 2 csippanás után elejtett teljesen, azaz
az UPS csak 2 csippanásnyit tudot érdemileg dolgozni, az meg szartérő

most emiatt nincs  használva az UPS, ill. akkor fogom a megdöglött
akksiját kicserélni, ha elkészítem az autotrafós egységet, ami az
oszlop 200Voltjából 211-et tud csinálni (azaz a 220/12 trafóval)
( 220 + 12 = ) akár  232 voltot is tud előállítani, hogy az UPS
akkumulátorának
legyen ideje visszatöltődni.

ilyen esetekben már nem mindegy, hogy 209 vagy 212,5V jön az oszlopról
230V helyett, azaz nem mindegy, hogy mit ír ki az a nyomorult feszmérő
tehát az "annyi amennyi" miatt (ha nem ugatok az ELMÜ-nél) akkor
egy autotrafót kell csinálnom, de azt meg az autotrafót kellene
figyelnem (lehetőleg automatikával), hogy 230+12 =242 V előtt
az autotrafót kiiktassa, vagy "visszalépjen a +12Voltról"

UPS nélkül a PC valami 160 vagy 190 Volton is elmegy, szóval
kénytelen vagyok UPS nélkül járatni