[Epitesz-barkacs] feszmero hitele?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 10., P, 11:22:34 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> melyik feszmero hitelesebb az alábbiak közül?

Ezt így nem lehet eldönteni, meg kell mérni egy jó műszerrel.
Az olcsó kis digit műszereknek az a rossztulajdonsága van, hogy a váltófeszt
egyenirányítják, az így kapott egyenfeszt mérik, de úgy van megcsinálva, hogy a
mért érték 1,11-szeresét mutassák, mert a fesz középértéke ennyiszer kisebb. Na
de ez csak akkor igaz, ha a fesz tényleg színuszos. Ha nem, akkor már csalás van
a dologban. Pl ahogy szokott a fesz torzulni, úgy a fesz középérték nagyobb, és
ezért mutathat nagyobbat egy ilyen műszer.

A fogyimérő nem tudom, hogy mér, de jobb esélye van, hogy valódi effektívet mér,
hiszen enélkül képtelen lenne pl wattos teljesítményt mérni. Szóval ezúttal csak
ilyen megfontolásokból én a fogyimérőnek jobban hinnék.