[Epitesz-barkacs] 10 vagy 16?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 10., P, 10:54:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nálam soha nem is volt feltekerve :-)

Jó, de azért írtam ott mást is, amivel azt próbáltam érzékeltetni, hogy nincs
ilyen lehetőség, hogy tök általánosan eldöntsük, ez jó, amaz nem.

> de a 2db 20m OBI-s hosszabbító végén egy 60Wattos villanykörte
> fénye nagyon megérezte egy flex 2000Wattjának vagy egy hegesztőtrafó

Á, ez nem így van, nálad az óra melletti konnektorba dugott 2kW-os fogyasztó is
elhalványítaná az óra melletti villanykörtét. Másrészt a 2kW-os flex induláskor
úgy viselkedik, mint egy 5kW-os vagy még durvább fogyasztó. A hegesztőtrafó
dettó. Egy szar hegesztőtrafó az egész hálózatot úgy rángatja, hogy a
szomszédság azt se tudja, hol hegesztenek, csak az izzók villogásából látja,
hogy akurvaéletbe, valaki megint hegeszt. Ezért is célszerű inverterrel vagy
más, normálisabb holmival csinálni, az ember kicsinálja a környezete idegeit, és
magára szabadítja a haragjukat.

> ívgyújtásának a rángatását ( a kert végében kellett valamit hegeszteni
> és a folyamatos ívhez nehezebben bírtam ívet húzni a kert végében,
> mintha a trafó a villanyórához közelebb volt )

Egy okkal több. Amúgy jó szar ívet fogni olyan masinával, ami váltóáramú, és
42V-os vagy annál alacsonyabb üresjárási feszű.

> szóval a túlméretezés tényleg nem árt, ha a "beruházás elbírná" :-)

A túlméretezés kanócilag nem egy drága dolog, hacsaknem valami marha nagy házról
van szó sok km vezetékkel. Egy hosszabbító vezetékanyagának az árát a legkisebb
nyugdíjból is elég hamar ki lehet gazdálkodni. (Szerintem)

Alternatíva: a kisnyugdíjas ne akarjon hegeszteni meg flexelni, főleg ne ilyen
lób... nagy flexszel. :-) Árt az egészségnek. :-)
(Tényleg, ezt már máskor is meg akartam kérdezni. Mihez szokott neked kelleni a
nagyflex? Én néha egész nap lakatoskodok, de a nagyflexet csak arra használom,
ha rettenetesen dzsuvás anyagról kell letolni a nagyját, amikor olyan vastag a
rozsdaréteg, hogy megáll benne a kés. Durva vágásokhoz (pl 100-as melegen
hengerelt U szelvény) is a kisflexet használom 1mm-es koronggal. A darabológép
sajnos nem jó rá, mert nem fér bele, ez egy kisebb példány. Azt tehát csak ennél
kisebb anyagok darabolására használom, de csak akkor, ha sok, igen egyforma
darabot kell csinálni, mert ütköztetéssel könnyebb reprodukálni az ilyesmit.
Amúgy nem annyira szeretem, mert nagy, éles sorját produkál szemben az 1mm-es
kiskoronggal.