[Epitesz-barkacs] 10 vagy 16?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 10., P, 07:12:24 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.09. 22:24:50 +2h-kor írta:

> Szóval mondom, nincsenek igaz-hamis tételek. A felhasználó nem árt, ha
> tudja, mi
> az ábra. Ha nem, akkor jobb, ha lényegesen túl van méretezve, és még a
> másfeles
> kanócon is csak 10A-t visz max, azt is csak rövid ideig, mert tutira
> elfelejti
> letekerni az egész hosszabbítót. :) Sőt, nem is érti, miért kellene, biztos
> hülyeségből mondják. Meg miért is, hiszen így koszos lesz. :)

nálam soha nem is volt feltekerve :-)

de a 2db 20m OBI-s hosszabbító végén egy 60Wattos villanykörte
fénye nagyon megérezte egy flex 2000Wattjának vagy egy hegesztőtrafó
ívgyújtásának a rángatását ( a kert végében kellett valamit hegeszteni
és a folyamatos ívhez nehezebben bírtam ívet húzni a kert végében,
mintha a trafó a villanyórához közelebb volt )

a "lágyindítós" flexnél is tapasztaltam, hogy az órától jövő
8m-es 4mm2 kanóc végén jól megy, és az onnan induló
20m-es obis hosszabbító végén a flex már el sem indult

szóval a túlméretezés tényleg nem árt, ha a "beruházás elbírná" :-)