[Epitesz-barkacs] barkacskep + macera

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Sze. 11., Szo, 17:59:07 CEST

>már a fényképezés elõtt lehet-e az RGB-t macerálni,
>hogy adott körülmények között (most pl. borús idõben)
>"normálisan fényképezzen" ? vagy csak utólag lehet
>macerálni egyenként?

Lehet, WB - white balance, feheregyensuly erre
valo. Sok gepen van lehetoseg adott fenyviszonyok
kozott feher feluleten merni, es akkor pont jo lesz.

>más szemszögbõl kérdezve:
>
>1) csak az én idejétmúlt, kommersz KODAK CX7300-am ilyen gyenge,
>vagy ha most vennék 100ezerért egy "modernet", azzal is utólag kellene
>macerálnom egyenként?

A tied gyenge, mai jobbakat nem ismerem, az en
Casio QV-5700-am mar jopar eve tud ilyeneket.
Kezi blende es expo ido, kezi tavolsagallitas, de meg raw-ot is.

>2) vagy "profi" (azaz kb 1milla magasságában) gépen is utólag kellene
>macerálnom egyenként a "végeredményt"? vagy pl 3 potival
>( r g b ) elõre be lehet-e lõni, hogy pl. ezután ilyen módosított
>módon lássa a környezetet?

Errol az rgb-s modszerrol meg nem hallottam, de
tavolrol sem ismerem a millios gepeket. Elvileg
is nehez megallapitani egy szines targyrol, hogy
milyen szinhomersekletu feny vilagitja meg.
Feherrol mar igen, ezen a modon mukodnek a
fontebb emlitett wb beallitasi modszerek.
Fenymeresbe is be kell segiteni a gepnek, korabbi
levelben emlitettem, fenymeres modja es helye
nagyon nem mindegy. Expo korrekciot lattad, az is segithet.
Egy dslr sok problemat megold. Egybol van raw,
aminek utolag kell a szinhomersekletet beallitani.
Elesreallitas keresoben, mint a regi idokben
szinte barmilyen dioptrias szemmel, ha van
szemkagylo is rajta akkor tuti. Legolcsobb
dslr--eken ez nem nagyon megy (gyakorlatilag
mindenhol elesnek latszik), javasolt a Pentax.
Kezzel allithato minden, blende, zarido, vaku,
akarmi, termeszetesen van B ido, objektivek
garmadaja tekerheto ra, Pentaxra pl. parezer
Ft-tol vehetok regi filmes obik kivalo keppel.
A vaz ara kicsit tobb lehet, mint a
felsokategorias kompaktok vagy bridge-ek, de hala
az uj modelleknek, sokan adjak el a tokeletes korabbi gepuket.
Szerintem ma nem erdemes massal fotozni, kiveve
az egeszen kicsi gepek, nekem is van, az mindig velem van.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu