[Epitesz-barkacs] barkacskep + macera

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Sze. 11., Szo, 07:42:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  írta 11 Sep 2010  4:24 levelében:
> már a fényképezés elÑtt lehet-e az RGB-t macerálni,
> hogy adott körülmények között (most pl. borús idÑben)
> "normálisan fényképezzen" ? vagy csak utólag lehet
> macerálni egyenként?
Gépje válogatja, hog mit csinálhatsz meg vele.
Ha legalább kézi fehéregyensúly (WB - whitebalance) állítás van
rajta, azt állíthatod előre. Azzal leginkább a műfényes elszneződést,
pl. sárgulást kompenzálhatod.
Az új gépekben DSLR (tükörreflexes) alatt egyre több az előre
beépített program és egyre jobban érzékeli a felvétel leendő hibáit
(kiégés, sötét folt)

Egyébként nem olyan rossz az alap képed, viszont rosszul korrigáltad.
Ha sötét képet világosítanál, ne a színcsatornáka és ne a fényerőt
maceráld első helyen. Adj neki 30-40 % gammát, 10-15 % kontrasztot és
esetleg hasonló színtelítettséget (ezek a jobb oldali potik).
A műfénynél besárgult képeket én 10-15 % kék hozzáadásával és esetleg
fele annyi piros elvételével szoktam egész jó hatékonysággal
korrigálni.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu