[Epitesz-barkacs] barkacskep + macera

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 11., Szo, 04:24:02 CEST

adott egy barkácsolas közben készitett kép egy flexről

az eredeti eső előtti kissé borús időben készült
vaku nélkül.

a "mix" -es képen mellé tettem a "negatívot" is

a "macera" -s képen meg az IrfanView
"color correction" -ja által javított állapotot

kérdéseim:

már a fényképezés előtt lehet-e az RGB-t macerálni,
hogy adott körülmények között (most pl. borús időben)
"normálisan fényképezzen" ? vagy csak utólag lehet
macerálni egyenként?

más szemszögből kérdezve:

1) csak az én idejétmúlt, kommersz KODAK CX7300-am ilyen gyenge,
vagy ha most vennék 100ezerért egy "modernet", azzal is utólag kellene
macerálnom egyenként?

2) vagy "profi" (azaz kb 1milla magasságában) gépen is utólag kellene
macerálnom egyenként a "végeredményt"? vagy pl 3 potival
( r g b ) előre be lehet-e lőni, hogy pl. ezután ilyen módosított
módon lássa a környezetet?