[Epitesz-barkacs] bringa tárcsafék

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 11., Szo, 22:39:04 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Hát nemtom ez igaz-e vagy nem hamis, de amikor áll egy kicsit a kocsi,
> főleg eső után, vagy amikor a szomszéd kutyája kiszalad "megtisztelni,
> megjelölni", akkor be szokott oxidosodni a tárcsa, és általában ha
> innen elindulok, legelőbb a zamárdi körforgalomban fékezek, és ott
> szoktam érezni, hogy harapósabb meg hangosabb a fék. Szóval nem lehet
> valami jelentős az az erő, ha még ezt sem szedi le.

Ilyenkor meg van rozsdásodva kicsit a tárcsa.
Nem mondom, hogy minden tárcsaféknél van ilyen enyhe nyomás, én is arra törexem,
hogy ne legyen, de olvastam valahol, hogy van. Lehet, hogy csak a régi
járgányokra volt néha igaz, pl zsigulira. Tapasztaltam is, de kivédtem: kis
hézagot raktam a kerékcsapágyba, így a menetközbeni kis kotyogás visszapofozta
annyira a fékpofákat, így a fékhengereket, hogy megszűnt a surlódás.

Azt nem tudom, hogy csinálod, hogy elmész zamárdiig egy szál fékezés nélkül.
Nekem már az utcánkban muszáj fékeznem, ha nem akarok a kubaszov fekvőrendőrökön
elrepülni, de egy kereszteződés is van párszáz méterre. Pont az autópálya
mellett lax, és van az udvarodból induló gyorsítósáv? :-)