[Epitesz-barkacs] bringa tárcsafék

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Sze. 11., Szo, 22:17:52 CEST

2010.09.11. 22:00 keltezéssel, jhidvegi írta:

> A víz is tud jó kenőanyag lenni. Autóké is vizes lesz, de ott olyan nagy
> a fajlagos teljesítmény, hogy talán azonnal leszárad. Sőt, ott mintha
> olyan is lenne, hogy valamekkora nem elhanyagolható erővel menet közben
> is hozzányomódnak a tárcsához a fékbetétek, és a sokkal nagyobb sebesség
> miatt menet közben is simán van olyan meleg, hogy nem vizes. Biciklinél
> ez nem annyira lehetséges, mert nincs akkora teljesítményed, hacsaknem
> egy hosszú lejtőn jössz lefelé.

Hát nemtom ez igaz-e vagy nem hamis, de amikor áll egy kicsit a kocsi,
főleg eső után, vagy amikor a szomszéd kutyája kiszalad "megtisztelni,
megjelölni", akkor be szokott oxidosodni a tárcsa, és általában ha innen
elindulok, legelőbb a zamárdi körforgalomban fékezek, és ott szoktam
érezni, hogy harapósabb meg hangosabb a fék. Szóval nem lehet valami
jelentős az az erő, ha még ezt sem szedi le.