[Epitesz-barkacs] bringa tárcsafék

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 11., Szo, 22:00:40 CEST

Zsolt wrote:

> de nem is ez a lényeg hanem a bringám (bowdenes) tárcsafékén egy idő
> után (gondolom, mikor már jól megszívta magát vízzel) teljesen elment
> a fékhatás.

A víz is tud jó kenőanyag lenni. Autóké is vizes lesz, de ott olyan nagy a
fajlagos teljesítmény, hogy talán azonnal leszárad. Sőt, ott mintha olyan is
lenne, hogy valamekkora nem elhanyagolható erővel menet közben is hozzányomódnak
a tárcsához a fékbetétek, és a sokkal nagyobb sebesség miatt menet közben is
simán van olyan meleg, hogy nem vizes. Biciklinél ez nem annyira lehetséges,
mert nincs akkora teljesítményed, hacsaknem egy hosszú lejtőn jössz lefelé.

Na aztán én nem vagyok biciklis, lehet, hogy a fékbetét anyaga tök más, mint az
autóknál. De vannak itt bicajosok, majd regélnek. Én is kíváncsi vagyok.