[Epitesz-barkacs] fotoellenallas vagy fotodioda vagy ....

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 12., V, 17:54:15 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2010.09.12. 16:17:00 +2h-kor írta:

> Mérni a fotoellenállást tudok könnyebben, de hogyan értelmezed a mért
> ellenállásértéket?

valami olyanra gondoltam, hogy egy fénymérővel rendelkező
emberrel mérnénk 2-3 értéket ( pl. napfényben, egy árnyékosabb részen, stb )
pl. árnyékosban mérünk, nála 5,6 blende és 1/60-ad, én meg  ott mérek
300egységet
naposon mérünk pl 8-as blende és 1/250-ed, én meg ott mérek  12egységet

vagy közvetlenül luxban mérő szerkezetnél
pl 500luxnál mérek 25egységet, és  pl. 5000luxnál 600egységet,

és akkor ha már  egy 20Wattos 4200K -s kompakt fényvető ketyerével
ősztől tavaszig beltéren világítok, akkor néhány virágot is "be tudnék lőni"
közéjük úgy, hogy napon érezhetik magukat