[Epitesz-barkacs] akkus csavarhuzo fordulatszabalyozo?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 13., H, 07:04:35 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> az akkumulatoros csavarhuzo egyenaramu (gondolom kefes)
> motorjanak az elektronikus szabalyozoja hogyan muködik?

A hallható hang alapján: pwm-mel. Valszleg egy fetet kapcsolgatnak valami
primitív áramkörrel, néhány kHz-cel. Még sosem szedtem szét, hogy konkrétan is
megnézzem.

Dióda is kellhet bele, bár nem lepne meg, ha némelyikben nincs, rábízzák a fet
reverz diódájára a problémát, mint zenerre.

Aztán lehet, hogy van kétfetes (félhidas) módi is, mert van olyan, aminek a
gombját elengedve drasztikusan megáll. Persze ezt úgy is megcsinálhatták, hogy
az elengedett gomb rövidrezárja a motort.