[Epitesz-barkacs] akkus csavarhuzo fordulatszabalyozo?

njjano at firegate.hdsnet.hu njjano at firegate.hdsnet.hu
2010. Sze. 13., H, 16:05:15 CEST

On Mon, 13 Sep 2010, jhidvegi wrote:

> A hallható hang alapján: pwm-mel. Valszleg egy fetet kapcsolgatnak valami
> primitív áramkörrel, néhány kHz-cel. Még sosem szedtem szét, hogy konkrétan
> is megnézzem.

A valosagban is azzal.

> Dióda is kellhet bele, bár nem lepne meg, ha némelyikben nincs, rábízzák a
> fet reverz diódájára a problémát, mint zenerre.
Diodat nem lattam, csak a fetet. Mar csak azert is, mert..

> gombját elengedve drasztikusan megáll. Persze ezt úgy is megcsinálhatták,
> hogy az elengedett gomb rövidrezárja a motort.

...pontosan igy oldja meg a megallitast, es ez az ami sokat iranyvaltott
gepek kapcsolojat megeszi teljesen... Pedig nem jatek, wurth cucc, igen
igenyes a mechanikaja. Persze ha esszel hasznalnak kibirna az iranyvalto
is az idok vegezeteig, dehat a melosnak ilyet elmagyarazni...

Jano