[Epitesz-barkacs] hordoszivattyu vagy hasonlo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 13., H, 16:00:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mindezek ellenére olyan ketyerét készítek, ami nagyban pl. gázmosó,
> vagy a "füstemésztő" szavakkal is jelzett feladatot valósítja meg

Akkor elég rendes szivattyút kellene vásárolnod, amivel lehet esőszerű
képződményt is elkövetni. Annak nagy a térfogatárama, és nyomás is van. Nem
fogja megérni. A fogyasztása annyi lenne, hogy elmenne vele egy klíma, ami
direktben elég lenne a fűtésre.

Galvánüzemek használnak gázmosókat, eszméletlen szerkezetek. Sokféle van
belőlük, pl van olyan, amiben kis lamellák vannak ezrével, és ezekről valahogy
csöpög a víz, szemben meg áramlik a levegő marha nagy keresztmetszeten.

A nehézség abban áll, hogy a gázban lévő szennyeződésnek nagyon jó eséllyel
találkoznia kell a vízcseppel vagy vízfelülettel, és elég ideig kell a közelében
legyen, hogy a benne lévő aerosol meg gáz-gőz állagú dolgok, amik vízoldhatóak,
akarjanak is beoldódni a vízbe.

Kellemetlenség: az így kilépő gáz jó nagy víztartalmú, ezért aztán lehet, hogy
látványosabb a kimenet, mintha jó égéskor keletkező füst lenne. Hacsaknem
kondenzáltatják. Ilyet is láttam, igaz, nem kicsit. Ház nagyságú berendezés
volt, két levegő-víz ellenáramú hőcserélő, amiben a víz volt az energiaszállító
közeg a két hőcserélő között. A kimenő levegőt lehűtötte az egyik, a vízzel meg
a bementő felmelegítette a másik. A kimenőből a légmosás utáni kondenzvízzel már
nem tudom, mit kezdtek, gondolom az vissza volt valahogy vezetve a légmosó
részbe.

Én először mindenképpen tennék valami próbát, pl egy függőleges pvc csövön belül
létrehoznék a hálózati vízzel egy esőt (zuhany), és a füstgázt belevezetném
lentről felfelé. A füst be- és kijárat oldalt lenne. Ha bejön, akkor lehet
szórakozni vele, hogy milyen vízárammal mit lehet elérni. De a páralecsapatásra
feltétlenül kell gondolni, mert nagyon látványos lesz különeben a túltelített
füstgáz kijárat fehér gőze, amint kilép a dermesztő hidegbe. Fogalmam sincs,
hogy lehet megoldani. Hígítani lehet ventillátorral, ami tovább növeli a
villanyszámlát. És persze jelentős lesz a vízfogyasztása is, mert a kilépő gőz
rengeteg vizet fog tartalmazni.

Szerintem nem gondoltad át számszerűen.