[Epitesz-barkacs] A tudás megszerzése (Re: vaku a digi fenykepezogepen?)

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 13., H, 16:02:07 CEST

Hali!

> Erre egyszerű a válasz, én erősáramon végeztem, és ilyen gyárban
> dolgoztam.
> Na de ti mintha villamosmérnökök lennétek, és javarészt számtech a
> szakterületetek, nem?

Részemről igaz.

> Jó, akkor úgy kérdezem, hogyan tudja valaki egy idegen szakmába így
> beleásni magát? Könyvek? Internet? Mert gondolom nem az a módja, hogy vesz
> az ember sorozatban modernebbnél modernebb fényképezőgépeket a régmúlttól
> napjainkig, és mindnek megismeri a lelkivilágát mondjuk egy durva
> szétszedtem rovatnak megfelelő melóval, és labormérésekkel.

Szerintem ez adja magát, ha az embert valami érdekelni kezdni. Én az a típus
vagyok, aki szeret utánna olvasni dolgoknak, ez a net korában könnyű,
régebben kicsit nehezebb volt, de azért elég jó szakkönyvek voltak. (Egyszer
elmentem a vasúttörténeti parkba gőzmozdonyt vezetni, de előtte gyorsan
átrágtam magan az 1914-es kiadású "Gözmozdonyok üzemeltetése" c. könyvön,
így nem kissé tudtam meglepni a masinisztát kérdéseimmel :-)

De olvastam könyvet földmérésről is, amikor házépítéshez jött a földmérő...

Ugyanez a helyzet a fényképezéssel, ha az alapfogalmakat jól megérti az
ember (márpedig az általában nem nehéz),akkor a specifikumok már jönnek
maguktól. Fényképezőket nem kell szétszedni, mert egyrészt mindegyik
ugyanúgy működik, másrészt azért elég sok dolog le van írva csak el kell
ovasni, meg megjegyezni. Saját eszközeit meg kiismeri az ember idővel.

Szóval nekem fontos tudni, hogy mi a dolgok működési mechanizmusa, onnantól
meg könnyű megérteni a részleteket.

Persze a gyakorlati próbálkozásokat semmi nem prótolja. (v.ö.: Pista bácsi
mondását: "Fiam, jegyezd meg! B*szni és kaszálni nem könyvbű köll
megtanúni!"

Szabolcs