[Epitesz-barkacs] Beton térkő házilag

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Sze. 13., H, 19:03:25 CEST

Sziasztok!

Azért ez elég kockázatos. A fagyásgátló szvsz úgy működik, hegy
meggyorsítja a kötést, ezzel a hőfejlődést, és ezért nem fagy el még
enyhe mínuszban sem a beton. Ha mindezt nyáron csinálod vastag
anyaggal, akkor a belseje simán megéghet, mert nem tudod elég jól
hűteni.

Néhányszor kellett csinálnom nagyon szilárd betont, szerencsére nem
nagy mennyiségben. Kis térfogatra tiszta homokkal, nagyobb térfogatra
(attól is függ, milyen keresztmetszeteken kell be/átfolynia) aprószemű
sóderrel.

Először a cementet kell kiválasztani, mert ez behatárolja a végső
szilárdságát.

Másodszor a keverési arányt, ez különböző szakkönyveket bújva
megsaccolható.

Harmadszor a tényleges keverést nagyon jól elvégezni, viszonylag gyors
fordulatú keverőben, vagy még jobb keverőszárral úgy, hogy egészen
homogén legyen az állaga.

Negyedszer a nedves helyre folyamatos zömítés mellett egyenletesen
adagolva bevinni a tejfölszerű betont. A zömítést én jobb híján
kalapácsnyéllel, vasrúddal, a zsalu kocogtatásával, (mikor mit lehet
csinálni) végeztem.

Üdv
pi