[Epitesz-barkacs] Beton térkő házilag

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2010. Sze. 14., K, 06:09:14 CEST

Hali,
Eddig, amit olvastam, mindenhol földnedves betont ajánlottak ebbe a müanyag
sablonba.
Két dolog miatt gondolom, hogy ez jó is lehet:
1:  Mivel itt nincs elfolyási lehetősége a viznek, mindenképpen "nedvesedik"
a rázás hatására, és gyorsabban is köt. Azért folyósítót szerintem teszek
hozzá...
2:Ugy gondolom, minél kevesebb a víz a betonban, annál tömörebb lesz, mert
ha a víz elpárolog, annak lyuk marad a helyén.. Aztán ki tudja...

(Ez a tipusú sablonos öntés is azért (is) tetszik, mert a sablon tetejére
fog feljönni a víz, alul marad a szárazabb rész, ami igy keményebb lesz.
Megforditva meg ugye a sablon alja lesz a teteje.)
KI

Harmadszor a tényleges keverést nagyon jól elvégezni, viszonylag gyors
fordulatú keverőben, vagy még jobb keverőszárral úgy, hogy egészen homogén
legyen az állaga.
Negyedszer a nedves helyre folyamatos zömítés mellett egyenletesen adagolva
bevinni a tejfölszerű betont. A zömítést én jobb híján kalapácsnyéllel,
vasrúddal, a zsalu kocogtatásával, (mikor mit lehet
csinálni) végeztem.

Üdv
pi