[Epitesz-barkacs] Beton térkő házilag

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 13., H, 22:02:10 CEST

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2010.09.13. 20:22:11 +2h-kor írta:

> Sziasztok!
>
> Pedig használatos a serpenyő is, még az idegen szavak szótára is
> megemlíti. Én meg gyerekkoromból hoztam emlékül. A cserpák meg
> kíválóan alkalmas szarmerésre. Szintén gyerekkoromból származó
> információim szerint ezt használta a gyepmester. Mai tevékenységét
> csak sintérként ismertem. A cserpák inkább szlávosan hangzik.

Habarcs merő (cserpák),
Kőműves serpenyő

www.femnyomas.hu/fandli.html

-----------
http://www.biatorbagy.org/aktualis/biai-fanglis/

A kőművesnek pedig egyik legalapvetőbb szerszáma a malteros kanál vagy kőműves
serpenyő svábul fandli, mely alakjánál fogva alkalmas az otthon hagyott sütő
serpenyő helyettesítésére, ha az ember megéhezik a munkában.

Fándli vagy fángli?
Mindkét alakja használatos bár az eredeti a pfanne német szó jelentése a
serpenyő. A pfanne szó kicsinyítő képzős osztrák, bajor, szász, sváb
változatai a pfandl, pfándl, fandal, fandli lett a kőművesek szerszáma.

A fángli már inkább magyaros elhallásból származhat, úgy mint, például a
snidling.