[Epitesz-barkacs] A tudás megszerzése (Re: vaku a digi fenykepezogepen?)

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Sze. 13., H, 21:52:02 CEST

de nem azert.
hanem azert, mert ez a mondat, es hasonlo egyszerusegu sem hangzik el soha
sehol. a beszelt nyelv tele van toltelekszavakkal, rendhagyo szerkezetekkel.
csak a magyar nyelvoktatas annyira marhara nyelvtancentrikus, hogy ezeket nem
tudna megmagyarazni, mert tan meg az anyanyelvi nyelveszek is kutatjak. viszont
mivel nem illik a formalizmusaba, ugy tesz mintha nem letezne. Tok jol le tudom
forditani a What the hell are ya doin here, man? mondatot, de levezetni hogy mi
miert van benne, nem lenne egy egyszeru dolog. Viszont ahhoz hogy ne pislogj
amikor valaki megszolal, meg kell szokni, hogy a megertes lenyege az, hogy a
fontost kivalogasd mielott leforditanad.

vajk