[Epitesz-barkacs] hordoszivattyu vagy hasonlo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 13., H, 22:47:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a csőventi tizenméternyit szívta és utána még vagy 30méteren nyomta
> ( más -- műszaki -- okok miatt a kb 40m szívást nem lehetett

Jó, de nem csőventire gondoltam, hanem sima, hagyományos radiális ventiről, ami
a kazán közelében belefúj a füstgázba ferdén kifelé akkora huzattal, hogy ez
sokkal nagyobb, mint a kazán saját huzata.

> szóval a tisztalevegős, a kémény legvégén levő ventiszívás  jobb lenne

Pontosan erre gondoltam, de szó sincs 40 méterről meg ilyesmiről, simán néhány
méter az egész, esetleg könnyen szétszedhető, összerakható. Még tán álcázható is
lehetne.

> ha a hígítás ellenére, ha pl 2 ház között alacsonyan pöffenteném ki,
> akkor valamelyik házba bemegy hígított állapotban is, ez rossz

Olyat semmiképpen nem tudsz csinálni, hogy sehol ne lehessen érezni. Én már
jártomban-keltemben is megérzem látvány nélkül is, ha szélirányból valahol nem
gázzal, hanem valamilyen tüzelővel fűtenek.

> szóval a 60fokos kéménykúp fontos hígítva is
> http://www.kemenysepro-bp.hu/muszakiszabalyzat/mellekletek/5.jpg

Ha szabálytalankodni akarsz, akkor ne foglalkozz ilyen szabályokkal (szerintem).
Különben is, ha nem normál fűstelvezetés van, akkor egyáltalán nem biztos, hogy
az a bármilyen füstgáz nem akar lefelé kóvályogni. A szomszédom teljesíti a
fentit, de úgy kóvályog le télen a dzsuva a kéményéből, hogy néha a kémény
szélénél fél méternél magasabbra még véletlen se megy a füst, folyik le szinte a
háztető felett, és terül el a széliránynak megfelelően a környéken
talajközelben. Valszeg azért, mert túlhűti a nemtommilyen kályhájuk. Lehet, hogy
egy cserépkályha, amiben nem folyamatosan fűtenek, hanem csak naponta egyszer,
keveset, és fáznak rettentően, tehát folyton hideg a kályha (szegénységből,
spórolásból)