[Epitesz-barkacs] akkus csavarhuzo fordulatszabalyozo?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 14., K, 22:05:25 CEST

k_tibor wrote:
> Van egy 3,6 V-os csavarhúzóm (hipermarketes Bosch). Az akksija már
> bedöglött. Ha 12 V-ról akarom használni, mekkora előtétellenállás
> kellhet hozzá? Egyáltalán, működhet úgy?

Nem jól. Azért nem, mert amikor nincs nyomaték, akkor felpörög, mint állat, ha
megkapja a feszkót egy alkalmasan kis értékű ellenálláson át, ha megjön a
nyomaték, jó eséllyel lefullad. Ha meg olyan az ellenállás, hogy üresben jó,
akkor használhatatlan lesz.

Nekem is van egy ilyenem. Az volna benne a jó, hogy van egy szerkezet benne,
amivel a már megállt csavart tovább tudom húzni, mint egy csavarhúzóval. De az
aksik elég hamar kinyekkentek.

Van cég, amelyik simán cseréli. Én meg azon töröm a fejem, hogy van már
tönkrement pl 14,4V-os akkupakkom, amiben lehet, hogy van még jó cella, és
azokból összerakom, ugyanis eléggé hasonlít a méret.