[Epitesz-barkacs] festekszoro szakaszolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 16., Cs, 09:30:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> az lesz a vége, a száraz fa is tud átitatódni, a papíranyag is,

Gyakorlati ötlet: ócsón lehet kapni olyan gépet, amiről már volt itt szó, ami a
gallyakat felaprítja.
Már csak valami préselési technikát kell kitalálni, hogy ebből a aprítékból hogy
lehet olajjal átitatott pogácsákat fabrikálni.

Az is lehet, hogy nagyon nem is kell préselni. Régen volt az ún.
tükeralágyújtós, nem tudom, ki ismeri. Ez egy papírba csomagolt, és szintén
olajjal átitatott faforgács lehetett, legalábbis ilyesmire emléxem, mert
kibontottam párat anno gyerekkoromban.

Azt hirtelen nem tudnám megmondani, hogy ha nagyobb fákat pl kézi gyalugéppel
felforgácsolnál legalább részben, az energetikailag megérné-e. Tehát nem
fogyaszt-e túl sok villanyt a gép, mire összejön a forgács, vagyis egy kiló
forgács előállításához nem tudom, mennyi villany kell. De akinek van ilyenje,
tud valami saccolást végezni, ezt kell összevetni a forgács és a vele
felitatható olaj fűtőértékével. (Gondolom itt az a lényeg, hogy az olajat nem
kell megvenni, az adódik valahogy.)