[Epitesz-barkacs] festekszoro szakaszolas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 16., Cs, 13:04:41 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.16. 09:30:30 +2h-kor írta:

> Gyakorlati ötlet: ócsón lehet kapni olyan gépet, amiről már volt itt szó,
> ami a
> gallyakat felaprítja.
> Már csak valami préselési technikát kell kitalálni, hogy ebből a aprítékból
> hogy
> lehet olajjal átitatott pogácsákat fabrikálni.
>
> Az is lehet, hogy nagyon nem is kell préselni. Régen volt az ún.
> tükeralágyújtós, nem tudom, ki ismeri. Ez egy papírba csomagolt, és szintén
> olajjal átitatott faforgács lehetett, legalábbis ilyesmire emléxem, mert
> kibontottam párat anno gyerekkoromban.

újságpapírból egyik vége felé kúpos (mint amin a kürtőskalácsot csinálják)
üres hengert csinálni, az egyik végét picit visszahajlítani, aprítékkal
megtömni, aztán a másik végét is behajlítani, és ugyanúgy ég, mint egy
ugyanakkora
tömör fadarab

> Azt hirtelen nem tudnám megmondani, hogy ha nagyobb fákat pl kézi
> gyalugéppel
> felforgácsolnál legalább részben, az energetikailag megérné-e. Tehát nem
> fogyaszt-e túl sok villanyt a gép, mire összejön a forgács, vagyis egy kiló
> forgács előállításához nem tudom, mennyi villany kell. De akinek van

a pellet sokkal drágább, mintha valódi akácfát vennél :-(
( elektromos áram + munkabér + járulékai )

> ilyenje,
> tud valami saccolást végezni, ezt kell összevetni a forgács és a vele
> felitatható olaj fűtőértékével. (Gondolom itt az a lényeg, hogy az olajat
> nem  kell megvenni, az adódik valahogy.)

mire fölfűrészelem a fát, sok fűrészpor adódik, a használt étolaj felitatása
is
megoldódik, az is csodásan elég :-)