[Epitesz-barkacs] villogo kompact

Dienes József dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu
2010. Sze. 18., Szo, 18:16:39 CEST

2010.09.18. 11:29-kor Mágus Bérprogram Demo irta:

> már nem emlékszem pontosan arra, hogy 20évvel ezelõtt hogyan csináltam,
> de valóban  a mai tudomány szerint így kellene:
> http://bsselektronika.hu/rajzok/alternativ.gif

> kezdek gyanakodni arra, hogy talán a melléklet szerint, Mágusként kötöttem be,
> (a Szabolcs szerinti 1 szál drót megspórolását mivel érem el?)
>
> viszont most hogy méregetem, a  konnektorban éppen található 220V
> helyett csak kb 180Voltot tudok a kapcsolóban mérni, de hogy miért, arra nem
> jövök rá

Akkor szerintem mégsem a "spórolós", hanem a "tisztességes" bekötés
szerint csináltad, és legalább az egyik kapcsolódban van glimmlámpa
és/vagy egy kis kosz, ami picit átvezet (ettől a kis áramtól villog).
A kapcsolóban meg a kikapcsolt fénycsövön keresztül méred a 180 V-ot,
a maradék a csövön esik.

Józsi