[Epitesz-barkacs] villogo kompact

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 19., V, 06:44:59 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.18. 22:56:11 +2h-kor írta:

> És mint írtad, hosszan kötegelve. Szóval van kapac az erek között, a lámpa
> meg
> nem képvisel semmi terhet mindaddig, míg a betáp egyenirányítója utáni kondi
> töltésére be nem indul az áramköre.
>
> Úgy tudod megoldani a probémát, ha zavar, hogy a lámpával kötsz párhuzamosan
> valami ellenállást. Pl bírja a hálózatot egy 330k 2W-os különösebb melegedés
> nélkül. A teljesítménye 0,16W lesz. Vagy egy 220k-s szintén 2W-os, az meg
> 0,24W-ot fog enni. Azért kell a 2W, hogy távol legyen egymástól a két vége,
> [...]

0.24 W  * 24h * 30nap   = 173 Wh  ->  50Ft/kWh -> 8Ft/hó
2db ilyen kompaktos kábelköteges már akár 16Ft/hó lenne

ha csak a kábelköteg "természetes" kapacitása ( tehát nem amperszag,
nem kontakthiba, nem kóbor áramos  áramütéses baleset előjele ) okozza, akkor
már nem fog izgatni, csak ilyen, mint a "megszokottól eltérőre" figyeltem fel,

köszi a magyarázatot (kábelköteg kapac) szóval megnyugtatom magamat :-)