[Epitesz-barkacs] villogo kompact

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 19., V, 08:50:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 0.24 W  * 24h * 30nap   = 173 Wh  ->  50Ft/kWh -> 8Ft/hó
> 2db ilyen kompaktos kábelköteges már akár 16Ft/hó lenne

Az ellenállás csak akkor fogyasztana, ha ég a lámpa! Akkor meg ugye ott van
mondjuk 20W, ahhoz képest a 0,24W jelentéktelen, sőt, lehet, hogy a lámpa nem is
20W-os, hanem 22 vagy 18, szóval mérési hibán belül vagyunk.

Na jó, akkor mondok mást:
Tegyél a lámpára egy 100nF 400V-os kis kondit. Az semmit nem fogyaszt.

(Fura amúgy a gondolkodásmódod. Ha ennyire számítanak a fillérek, akkor kabátot
kellene venni, meg jégeralsót, meg mifene, fel kell alaposan öltözni, és
leengedni 10 fokra a hőmérsékletet, a megtakarítás óriási lenne. Ha még a tv-t,
számítógépet, rádiót, világítást is csak a legszükségesebb mértékben használod,
vagyis inkább nem is használod, akkor még sokkal több lehet a megtakarítás. De
még tudom folytatni. Ha van némi túlsúly - úgy tudom, van -, akkor a kaján
óriásiakat lehet spórolni. Egészen a normál súly eléréséig még egészséges is
lehet, ha ügyesen sikerül csinálni. Némi mozgással, ami kimelegedéssel jár,
tovább csökkenthető a fűtési igény. :-) )