[Epitesz-barkacs] glimmes gondolat

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 19., V, 08:08:36 CEST

a neten ilyeneket láttam:

Nepteo IP44 piros glimmlámpa 230V 1 mA,
vagy
Glimmlámpa 230V-1,9mA BA9s. Optikai jelzőkészülékekhez
vagy
Program Mosaic glimmlámpa 230V~, 2,4 mA,

------------------------------------
a Conrad -nál pl. egy ilyen:

Glimmlámpa piros 230V
Előtét készülék nélkül működtethető 230 V~-ról.
Előtét ellenállással együtt szállítjuk. Kivezető huzal hossz kb. 30 mm.

Előtét ellenállás: 100 kohm
Áram: 1,4 mA
Teljesítmény: 1 / 4 W
Élettartam: 15.000 h

0.25 * 24 * 30 = 180Wh  -> 50Ft/kWh -> 50 * 180 /1000 = 9Ft havonta
de 2,4mA mellett már 15Ft,  és legalább 5 kínai glimm van, kb 75Ft havonta
éves szinten 900Ft

ehhez képest egy házi lomtárban levő alkatrészekből egy ilyenre gondoltam:

1db 5mA led  villan 3 - 5 másodpercenként 1-et, ez akár csak egy pikofarados
kondi is lehetne (persze most csak hasraütéssel mondtam) és azt már nem
kiloohmos, hanem akár csak sokmegohmos is töltögethetné

az igaz, hogy az ebből megtakarított évi1 üveg pezsgőtől nem rúgnék be :-)