[Epitesz-barkacs] akkus csavarhuzo fordulatszabalyozo?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 19., V, 21:26:05 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.19. 18:55:06 +2h-kor írta:

> Nekem nem az a bajom egyes akkukkal, amik az akkus fúróhoz vannak, hogy
> zárlatosak a cellák, hanem sajnos az 5-ből már 3 olyan szar, hogy van,
> amelyik
> néhány óra alatt lenullázódik, van, amelyik 1-2 napig bírja, de aztán passz.
>
> Kísérletezni fogok, hogy lehetne jobb belátásra bírni ezeket, mert érdekel.
************************
innen  egy kiindulási pont lehet:
http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=74093.0
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
részlet:

A következő próbálkozás az lett, hogy szétszedtem az akku packot, és
feszültségmérővel cellánkénti mérést végeztem. Néhány cella mérésekor a
digitális műszer 0.00 V feszültséget mutatott. Ezeket a cellákat megjelöltem,
és a következő eljárást végeztem:

egy 12V -os zselés akkumulátorra felcsatlakoztattam a töltőkábelt, és a 4
mm-es banándugó végeivel polaritáshelyesen néhányszor (max 2-3)  !!!! egy-két
tizedmásodpercre !!!! hozzáérintettem a döglött cellák kivezetéseihez.

2-3 érintés után mérés következett: a cellák általában 1.38 .. 1.39 V
feszültségre álltak fel.

Ezután a többi cella is kapott egy rövidebb lökést, azok, amelyek egyébként
mutattak valamennyi feszültséget ( 0.9 V) - ezek a cellák is felálltak az 1.38
V körüli értékre.

A zselés ólomakkuval történő "ütés" alkalmával az áram olyan nagy, hogy picit
több, mint 0.2.. 0.3 sec után a kábel melegedett, a szigetelés lágyult, így a
rövid ideig tartó "cellaütés"' áramerősség becslésem szerint
elérhete a 30..40 A-t is...........Ha valaki tehát megpróbálja javítani a
halott, lenullázódott vagy átpolarizálódott nikkel kadmium cellát, különleges
figyelmet kell szentelni az ütés utáni feszültségmérésnek, ha feláll a cella
1.38V-ra, további ütést nem szabad alkalmazni!