[Epitesz-barkacs] akkus nyomatek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 22., Sze, 07:04:40 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> én a régi mértékrendszereket ismerve ugye 15Nm = 1,5mkp ?
>
> ha igen, akkor 1m sugarú kerékkel 1,5kp-ot vagy 0,1m sugáron 15kp-ot
> tudna emelni, akkor akár egy régi kerekes kútban egy vödör vizet
> röhögve fel tudna emelni?

Így van.

> kipörögve néhány  kereszthornyot megkoptattam már, tehát akár 20Nm-es
> lenne a csavarnyúzóm?   mert akkor megérte az 5ezret 2akkupackkal :-)

Asszem nekem is pont ilyen van, kettő is. Obiban volt ilyen akció. Kinzo ugye?

Ezeknek a racsnis szaroknak a nyomatékhatárolója elég ciki. Ha a csavar nem
keményen áll meg, hanem lassan nehezedik a tekerés, sokkal nagyobb nyomatékkal
tekeri, mintha ütközés-szerűen áll meg. Ugyanis valahogy úgy működik. Mert, ha
keményen áll meg, akkor két fog között csak keveset tud fordulni, valami nem
ugrik be azalatt, ha meg a csavar még halad előre kicsit, akkor több az ideje,
nagyobbat üt a racsni. Egész jelentős az eltérés, kézzel is simán érezhető, akár
1:2 is lehet a nyomatékarány.