[Epitesz-barkacs] fogyimero LR44 fesz?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 22., Sze, 21:11:48 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy lidlis fogyasztasmerő, amiben 2db LR44-es van
> elvileg 2x1,5V
>
> mér is, meg ki is jelez, de annyira halványan ír ki az utóbbi időben
> hogy alig lehet leolvasni :-(
>
> megmértem, és csak 1,4V van az elemekben
>
> hivatalosan ezek "nem utántölthetők", de Józsi mintha említette volna
> hogy lehet ellene tenni valamit?

Ellene? Hát nemtom, én egyszerűen csak beraktam a nem lidlis, hanem pluszos
fogyimérőbe, amiben eredetileg aksi volt, ha nem is tudom, hogy milyen.

Aztán meg, mivel aksi volt benne, gondolom, állandó töltés alatt van. De csak
akkor, ha be van dugva konnektorba állandóan. Gondoltam, hogy az LR44-nek ez nem
használ, de megkockáztattam, és bejött. Nem lett semmi probléma.

Azt nem tudom, hogy a lidlis is tartalmaz-e töltést, de ha eleve LR44 volt
benne, akkor nem valószínű.

Hogy tároltad? Lehet, hogy ha állandóan konnektorban tartod, akkor nem halványul
el, minden frankó. A fogyasztása valszeg jelentéktelen, legalábbis biztos
olcsóbb, mint gyakran elemeket cserélgetni.

Másik lehetőség, hogy ha nem használod, kiszeded belőle az elemeket, vagy
belerax valami kis kapcsolót, amivel ki tudod kapcsolni. Ha olyan a szerkezete,
egy keményebb műanyag fóliát berax az elemek valamelyik pontja alá, ami kilóg,
és lehet mozgatni kintről, hogy szétválassza a kontaktusok valamelyikét vagy ne.
Ez nem biztos, hogy megoldható, én is csak az egyik kis műszerkénél tudtam
megvalósítani.