[Epitesz-barkacs] fogyimero LR44 fesz?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 23., Cs, 07:29:22 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.22. 21:11:48 +2h-kor írta:

> Ellene? Hát nemtom, én egyszerűen csak beraktam a nem lidlis, hanem pluszos
> fogyimérőbe, amiben eredetileg aksi volt, ha nem is tudom, hogy milyen.
>
> Aztán meg, mivel aksi volt benne, gondolom, állandó töltés alatt van. De
csak
> akkor, ha be van dugva konnektorba állandóan. Gondoltam, hogy az LR44-nek ez
> nem  használ, de megkockáztattam, és bejött. Nem lett semmi probléma.

bocsi, akkor erre emlékeztem,

> Azt nem tudom, hogy a lidlis is tartalmaz-e töltést, de ha eleve LR44 volt
> benne, akkor nem valószínű.
>
> Hogy tároltad? Lehet, hogy ha állandóan konnektorban tartod, akkor nem
> halványul
> el, minden frankó. A fogyasztása valszeg jelentéktelen, legalábbis biztos
> olcsóbb, mint gyakran elemeket cserélgetni.

ebben a lidlisben nincs töltés, csak a gombelemek

> Másik lehetőség, hogy ha nem használod, kiszeded belőle az elemeket, vagy
> belerax valami kis kapcsolót, amivel ki tudod kapcsolni. Ha olyan a
> szerkezete,

az üzembe helyezése úgy van leírva, hogy az elemcserélő lemezkét
csavarozzuk le, és a műanyag fóliát vegyük ki, és csavarozzuk vissza

aztán, ha az a elektronikát resetelni kellene, akkor is itt tudjuk
áramtalanítani, hogy az elemek áramkörét megszakítjuk

első üzembehelyezéskor azzal szoptam, hogy a 2 pici csavarból
az egyik leesett, és végleg eltünt, de szerencsére a megmaradt 1 leszorította
annyira, hogy ment.

a pici " facsavar jellegű " talán 3mm hosszú, és kb 0,75mm átmérőjű lehetett
(illik rá a bolhafaszányi szó)

ezután már nem is mertem gondolni arra, hogy majd "pikk-pakk" megoldom :-(

> egy keményebb műanyag fóliát berax az elemek valamelyik pontja alá, ami
> kilóg,
> és lehet mozgatni kintről, hogy szétválassza a kontaktusok valamelyikét vagy
> ne.
> Ez nem biztos, hogy megoldható, én is csak az egyik kis műszerkénél tudtam
> megvalósítani.

ebben a lidlisnek a leírása szerint van állítólag benne egy elemkimerülésjelző
piktogram, tehát azzal nem találkoztam, mert az nincs is leírva, hogy milyen
alakúnak
kellene megjelennie :-(

egy  LCD kijelzőn  a "elemkimerülésjelző" milyen ábrácska szokott lenni?