[Epitesz-barkacs] akkus nyomatek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 24., P, 10:03:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nekem facsavaros feladatra kell leginkább, sok csavarhoz, a csuklómat
> tehermentesíteni.   Igazán engem csak az érdekel, hogy a facsavar
> behajtódjon a helyére, és volt amikor komoly "testsúlyos" terhelés
> kellett ahhoz, hogy a kereszthornyos facsavar fejében ne pördüljön ki
> a csavarhúzó, és ha ehhez 20Nm kell vagy 24Nm, vagy csak 18, ilyen
> szempontból számomra (majdnemhogy) lényegtelen, sőt ma már
> nem fúrok előre sem fenyőfába, szóval tényleg "csavarnyúzó"

Ilyen feladatokra, ha a csavar nem pici, szerintem nem jók ezek a gépek, max
ezek közül a profik.

Más tulajdonságának is kell lennie. Én pl ehhez a nagy metabo masinát használom
(nem akkus), mert annak stabil a fordulatszáma, és nagyon alacsony fordulaton is
képes forogni úgy, hogy a fordulatszáma nem függ a terheléstől. Ezzel a csavar
csodásan bemászik a fába, meg se kottyan a gépnek, viszont pontosan látom, mikor
érkezik meg, és a végén már akár egész lassan is tekertethetem, pont ott fogom
leállítani, ahol kell. De ha durva akarnék lenni, tovább is tekerhetem úgy, hogy
eltűnik a fában a csavar feje.

Na ilyet egyetlen akkus jószágnál se láttam, hogy erre képes legyen.

Menetfúrásnál (ez már fém téma) szintén nagyon fontos, hogy a nyomaték és a
fordulatszám független legyen.