[Epitesz-barkacs] Inkább építsünk pálinkafőzőt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 26., V, 12:30:18 CEST

Zsolt wrote:
> ezt olvasom:
> "Lepárló berendezést gyártani vagy értékesíteni viszont ezután is
> csak a vámhatóság engedélyével lehet."
>
> most akkor ha házilag készítek egyet  (1 azaz egy db-ot magamnak)
> akkor az gyártásnak minősül ?

Ennyit a nagy felbuzdulásról. :-)
Különben érthető a dolog. Gyárhatsz nyilván magad is, ha végigviszed a
minőségellenőrzési procedúrán, beszerzed a megfelelő papírokat....

Amikor ez először szóba került, tán mág írtam is ilyesmit valszeg az elektro-ra:
jó lesz ez, legalább az otthoni pálinkafőző emberkék nem mindenféle szart fognak
inni, amik a tákolt holmikból jönnek, hanem előbb-utóbb akár a különféle
szupermarketekben is kapható holmikat használják, amiknek lesz mindenféle
minőségi követelménye. Nem tartanék a nagyszámú, illegális otthoni gyártástól,
mert ha valaki (kínai gyártó) rákattan, olyan olcsó lesz némelyik cucc, hogy
annyiból az anyagot nem lehet majd itthon beszerezni hozzá.

Pl meglepne, ha valaki tudna néhányezer Ft-ért tisztavíz- vagy
szennyvízszivattyút (búvár) készíteni, olyat, ami 10-20m3/h-t tud pár méter
emelési magasság mellett, úszókapcsolóval...