[Epitesz-barkacs] WOKhoz kicsifaszenes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 4., H, 14:05:17 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> valahol olvastam, hogy jó esetben kb 30% a hatásfok,

Ha még hideg az edény. :-)

Gondold el, amit az előző emilben is számoltam, ott 50% hatásfokot vettem
figyelembe, attól kellett nőnie a kiló holminak (wokostul) másodpercenként 17
fokkal. Ha ezt akár megfelezed vagy még kisebbet veszel, még mindig 7-8n fok
marad, ami marha sok. Illetve persze víz elpárolgásával a dolog javul.

Vegyük 20%-nak, és 35kW bemenő teljesítményt, amit írtál. Ez 7kW.

A víz forráshője kb 2300kJ/kg = 2,3kJ/g. Ez a 7kW tehát másodpercenként 3g víz
elpárologtatására képes. 1 perc alatt majdnem 2 deci víz forrna el.

Hát szóval vagy a 35kW nem stimmel, vagy az akár 20% hatásfok. Szerintem amikor
ilyen böszme lánggal nekimennek akár egy voknak is, ott nagyon elcsesződik már a
hatásfok.