[Epitesz-barkacs] WOKhoz kicsifaszenes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 4., H, 13:52:33 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.04.04. 09:12:50 +2h-kor írta:

> Szóval a cuccnak nagyon szar kell legyen a hatásfoka. Inkább úgy lehetne
> ráközelíteni, hogy van egy lánghőmérséklet, pontosabban egy
> égéstermék-hőmérséklet, ami elég drasztikusan rákényszerítődik az edényre,
> és
> akármi van benne, ezt képes tartani. De ettől a teljesímény zöme elmegy
> veszteségként.

valahol olvastam, hogy jó esetben kb 30% a hatásfok,
az olyan tűzhelyeknek, ami hasonló az alábbi WOK-osnál

www.terebess.hu/szorolapok/sz39.jpg
www.terebess.hu/szorolapok/tuzhely.html

és csak akkor éri el az 50%-ot, ha
az edény alatt szétáramló meleg az edény oldalfalát
is tudja melegíteni,
http://www.greenstone.org/greenstone3/sites/nzdl/collect/envl/archives/HASHe1b
8.dir/p13.gif
vagy pl. amikor egy vaslemez kéményként
felfelé viszi ( mintha a fazék a kéménybe lógna )

szóval a magyar gáztűzhelyen is csak 30% körüli, de ha a láng kilóg
az edény alól ( amit Józsi többször kiemelt, hogy sok ember képtelen felfogni
)
akkor szerintem már csak  20%